söndag 21 september 2008

Inredningstankar

Snart kommer vår nya soffa och jag känner att jag i samma veva måste köpa en rya (för att vara lite orginell...). Har fastnat för Mios "Firenze" i grått, tjock och härlig är den.


Kommer nog att slå till på ett nytt vardagsrumsbord också, och det lutar åt att det blir Em:s bord "Cana".

För att sedan hålla matta (har varit anti matta länge eftersom de blir så skitiga)och bord fina så tänkte jag önska mig en fin liten dammsugare av tomten. Vill dock ha en lite glad färg på tingesten, och tjo vad det ska bli roligt att dammsuga sedan.

Vad mer då, jo jag ska införskaffa en skönhet från Designhouse, den otroligt coola lampan "Cord". Ska även köpa Marimekko tyget "Moments" som ska få pryda en vägg i hallen med lite spottar som lyser ner på det. Detta tyg fick jag ögonen på för flera år sedan men har inte haft utrymme för det tidigare. Ska även kolla in Frösö handtrycks tyger innan jag definitivt bestämmer mig, kan ju vara lite kul att gå på lokala varor. Bland annat så finns ett tyg i svart och vitt med Östersunds skyline, rätt snyggt faktiskt. Vet inte om det finns som metervara, har bara sett det på färdiga produkter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Cia. Ser att ni funderar på att köpa en liten dammsugare. Vi har en sån, en electrolux ergo rapido, och den är helt värdelös. Knuffar bara runt smutsen o suger nästan ingenting. Men den är jätte söt:-) Kram på dig Emma Short