lördag 17 maj 2008

Fönsterputs, packning och lite inredningstankar.

I går stack Anders iväg på hemvärnsövning för hela helgen så jag är gräsänka. Pappa och mamma var dock snälla och kom hit och hjälpte mig att packa en massa lådor, också hann jag med att putsa fönstrena också. Med lilla vilden i hälarna så har jag när jag försökt packa, lagt ner en sak som Liv sedan varit och rivit upp, så jag tog tacksamt emot hjälpen idag. Dessvärre så ser det ut som ett slagfält här nu med kartonger långt upp över väggarna. Lägenheten vi ska flytta till är superfin, högt i tak, öppen spis osv. Ligger även mitt i centrala Östersund, men just nu så är mitt huvud inte i lägenheten utan i huset... Trist men sant, detta är verkligen en drömlägenhet, men när jag vet att vi ska flytta igen om ett år så känns det så meningslöst att fixa i ordning lägenheten... Kanske kommer på andra tankar när jag väl är på plats! Prio ett är i alla fall att köpa en tvättmaskin, vilken lyx det känns som när man är van att slåss om tider i en tvättstuga. Har även planer på att innhandla en ny soffa, nytt vardagsrumsbord samt matbord och stolar (samtliga möbler genomtänkta för att fylla sin plats i huset...)
Det vita bordet kommer från em.com och det ovala från mio.se. Två helt olika stilar men jag har lite svårt att bestämma mig, tåls att tänka på. Soffan jag vill ha finns på Living in Sweden och är en härlig divansoffa på 3,33 m. Matbordet är ett enda stort dilemma som ger mig lite ångest. Ekbord är ju väldigt fina, men jag känner väl egentligen att jag skulle vilja ha något mer orginellt, frågan är bara vad!

Inga kommentarer: