onsdag 18 februari 2009

Byggsamråd

I morgon klockan 11 ska maken åka iväg på byggsamråd på Krokoms kommun. Undrar i mitt stilla sinne vad det ska vara bra för, huset kommer ju om 8 veckor! Vet i alla fall att kommunen gör sitt yttersta för att skinna en på pengar, det är markundersökningar, nybyggnadskartor, anslutningsavgifter och inte att tala om bygglovet där jag inte riktigt får kläm på vad det är de tar betalt för. Följer bygget detaljplanen så borde det i mina ögon bara vara att sätta en stämpel på ett papper, det är en bra timmpenning de tar för det arbetet må jag säga. Men byggingenjör eller vad de nu är utbildade till, är jag ju inte så det kanske ligger en hel del arbete bakom, vad vet jag!
Har nu sagt upp vår lägenhet, denna älskade pärla kommer att ärvas av våra mycket goda vänner som äntligen beslutat sig för att lämna Malmö och bosätta sig i Jämtland. För A är det ju att komma hem, men jag beundrar K som valt att lämna södern för kylan här. Hur som helst så känns det bra att få komma och hälsa på vår lägenhet när vi känner för det, har hotat med att sova över här efter någon trevlig utekväll eftersom vi blir landsortsbor nu!

Inga kommentarer: